19 december, 2008

Mode för katter (!)

Jag har sett en hel del märkliga, men även söta och helt otroliga kläder till katter och hundar under alla mina surfingturer på nätet. Det finns verkligen en stor marknad för just kläder till husdjur – och jag blir fascinerad över att det är så stort intresse. Jag har köpt en skön vinterjacka till min Sphynxkille. Och det lär bli något plagg till också. Såg en praktiskt badrock, som kunde vara bra att ha, då de badas ofta dessa Sphynxar. Roligt är det i alla fall – och med lite sunt förnuft kan man hitta bra och bekväma plagg som fyller sitt syfte till de små nakenfisarna. Hos härliga bloggen Sphynx Noja fann jag en hel kavalkad av roliga kläder och "mode" till kissekatten. Men den här var nog en av de värre ... :-) Den härrör från en modevisning i Ryssland. Ja, jag vet inte ... Hmmmmm min Oskar ska nog i vart fall få slippa vara Kung Farao ... (Katten på bilden ser ut att skämmas en smula – inte så konstigt kanske).

Foto: via bloggen Sphynx Noja

3 kommentarer:

  1. hehe. den osar 'köp!'

    SvaraRadera
  2. Om det inte vore så att jag inte gillar annat än praktiska "kläder" för hundar såväl som katter ( för hundar enbart täcken för att inte frysa) så skulle jag tycka att det här var...helfräckt! Passar en lite annorlunda katt som Sphynxen...

    SvaraRadera
  3. Peter: Näe, här osar det katt ... och lite mer leisure wear :-)

    Lena: Det har verkligen öppnats en helt ny värld i och med dessa kissemissar. Inte visste jag att det fanns så mycket kläder och mode till våra fyrfota vänner ... Jösses! Med sunt förnuft, som sagt, är det ändå rätt skojjigt!!! :-)

    SvaraRadera