13 november, 2008

Bekämpa kattallergi med bioresonans

Näst efter homeopati och akupunktur förefaller bioresonans vara en av de vanligast använda alternativmedicinska metoderna på kontinenten – och man kan ana en tendens att metoden är på stor uppgång även i Sverige. Främst inom behandling av allergiska åkommor och astma. De vetenskapliga undersökningar som gjorts pekar på ca 80% helt besvärsfria efter slutförd behandling. Vad gäller ”enkla” allergier som pollen, päls, nickel och damm, lyckas behandlingsmetoden till nästan 100%. Det låter nästan för bra för att vara sant, jag vet. Men behandlingsmetoden har använts i över 20 år med enorm framgång och är i bl a Tyskland och Österrike subventionerad via försäkringskassan och används på sjukhus. Det har gjorts flera vetenskapliga undersökningar på sjukhus och universitet i Europa som bevisar att den fungerar.

Bicom Bioresonansterapi är ett sätt att bota bland annat allergi med hjälp av en apparat som avger svaga elektriska frekvenser, inga blodprov, ingen smärta, biverkningar eller mediciner. Tanken är att balansera de celler som är kommit i obalans på grund av allergier. I mitt fall kompletteras denna behandling med homeopati/kinesisk örtmedicin. Samt att jag under behandlingen helt ska avstå från mjölkprodukter. En del säger mirakel andra säger bluff. Jag tycker att det är väl värt ett försök. Jag går på Wellneskliniken och tycker att det verkar mycket intressant och hoppfullt.

Det finns flera exempel på Bicom Bioresonans verkan i medierna: Läs bland annat Expressens artikel om Malin från Östersund, som genomgått en allergibehandling med Bioresonansmetoden.

Källor: katter.nu, allergimottagningen.se, Vetenskap och folkbildning.

2 kommentarer:

  1. Hej! Hur har det funkat för dig med Bioresonans terapi? Är allergisk mot pälsdjur och har varit sugen på att prova! du får gärna svara till min mail istället om du vill! linnea.lundstroem@live.se

    SvaraRadera
  2. Ochrasy: Tack för din kommentar. Ska försöka svara på din fråga: Min allergi är inte helt och hållet borta. Men jag tycker mig ändå känna en förbättring. Det beror naturligtvis på hur mycket allergi man har, vilken sort - om det är ögonrinn och nysningar eller hela astmapaketet. Men det kan också vara lite förvirrande med pollen, som nu virrar runt i luften. Flera allergiutlösare samtidigt kan ju göra det hela lite mer ansträngt också. Jag har katt nu i alla fall. Trots min kraftiga allergi och astma. Om jag är oförsiktig och inte tvättar kattfiltarna regelbundet, vädrar ut ordentligt varje dag, tvättar katten en ggr i veckan - då får jag lite känning, men det parerar jag med en smula allergimedicin. Så jag tycker faktiskt att jag kan hantera min allergi suveränt. Den största delen i det är naturligtvis att det är just en sphynx. De funkar tydligen bra för mig. Andra katter går inte alls trots alla åtgärder och mediciner. Tycker du ska provnosa hos en som har en sphynxkatt. Det kan funka även för dig :-) Massor med lycka till!!!! //Jellon

    SvaraRadera