21 september, 2009

Oskar min lilla växeltelefonist

Arbetsdag hemma, då är alltid unge herr Oskar med. Han hjälper till med diverse kontorsjobb. Han sorterar bland annat papper, tjänstgör som papperstugg, städar bildskärmen och petar in mina pennor under stolen. Men han är även företagets lilla växeltelefonist ... Det fick jag nämligen prov på idag.

Jag satt jobbade i morse, då jag plötsligt hörde ett knastrande ljud åtföljt av en röst som upprepade "hallå, hallå, hallåååå?!" Min lille kisse hade satt en tass på mobilen och på något sätt kommit åt en knapp som gjorde att han helt sonika ringde upp en person. Jösses, jag blev först lite förskräckt. Man vill kanske inte ringa upp vem som helst, när som helst från mobilens långa adresslista. Inte utan förvarning och ärende. Men det var som tur var bara lilla mor och vi skrattade hjärtligt åt det plötsliga morgonsamtalet. Oskar skickades pussar för sitt trevliga och annorlunda infall. Han längtade väl efter kattmormor förstås :-)

Foto: Jellon

2 kommentarer:

  1. SÅ JÄKLA SNYGG KATT!!!

    [LISETTE]

    SvaraRadera
  2. "Tackar, tackar", säger katten Oskar och sträcker på sig lite extra :-)

    SvaraRadera