28 maj, 2009

Mjukt med plantor

Jag älskar blommor och trädgård. Att plantera och så små frön, att odla upp små fina plantor ...

Jag kan säga som så ... att lille katten Oskar älskar också plantor!!! Väldigt mycket till och med. Om han inte ÄTER dem, så LIGGER han mer än gärna på dem. Det är mjukt och skönt med till exempel små skira vallmoplantor som bädd ... I fönsterkarmen med uppvärmd, läckert doftande jord, kan en kisse helt enkelt inte motstå frestelsen att klampa in i plantlådorna. Hmmmmm gissa om en matte blev lite förgrymmad. Men när man möts av en sådan här söt uppsyn är det ju svårt att fortsätta vara arg. Eller hur? Killen har banne mig lindat mig redigt runt sitt lilla kattfinger. Jösses!

Foto: Jellon©

3 kommentarer:

  1. Hej igen! Jag har också fått en ny trädgårdsmästare, vilket resulterat i att jag varit tvungen att "stängsla in" en del rabatter. Annars blir det en massa Kinahål och blommor smakar jättegott!

    SvaraRadera
  2. Vilken duktig liten parkvakt du har fått där i blomlådan! Oskar the Ranger, liksom!

    Mina killar bryr sig inte ett dugg om mina plantor (vilket är tur för dom), men däremot är det bästa de vet att jaga strålen till vattenkannan när jag vattnar på balkongen.

    SvaraRadera
  3. Lena: När intresset falnat för blomknoppar har nu flugor blivit ett hett ämne för mister.

    Dana: En liten hobby Oskar haft är att se-hur-det-går-om-man-puttar-ut-en-kruka-på-golvet. Oftast kommer matte snabbare än ett ånglok ... Annars är som sagt Rangerjobbet helt OK fortfarande :-)

    SvaraRadera