08 februari, 2010

En astmatikers berättelse

Ur artikeln i Videkissen, Storsjökattens medlemstidning: "En astmatikers berättelse" "Vid sängdags radade jag upp en arsenal av mediciner; inhalatorer, piller och sprayer på nattduksbordet och bäddade noggrant in min kudde i kattfilten. Jag sa käckt till min käre hälft att det vore bra om han kunde ha lite koll på mig i natt utifall jag började få svårt att andas och se lite blå ut … Nu var han inte så lite omskakad. Ska du verkligen göra det där? Det verkar helt idiotiskt. Men jag var övertygad. Jag måste få veta. Inte längre bara hoppas och kanske alltid undra om det hade funkat trots allt".

Lena Engdahl frågade mig om jag ville skriva en artikel i medlemstidningen, som skulle handla om min allergi och om hur jag "testnosade" på Sphynx. Tack för förtroendet, Lena. Jag hade också roligt!! :-) Ta er en titt på deras mycket fina katthemsida Demoois.

Foto: Jellon

4 kommentarer:

  1. Så där ser mitt sängbord ut. Fast jag går och vaccinerar mig. Hmm, kanske blir det en Sphynx en vacker dag som sällskap till min katt...
    Spynxar är såå coola!

    SvaraRadera
  2. Karlavagnen: Ja sphynxen funkar så fantastiskt bra för mig. Blir själv fortfarande förvånad. Jag som varit så superallergisk. Men det är tyvärr ingen garanti, det finns ingen helt "allergifri" katt. Det är ett par som kommit och testat hos mig och faktiskt inte tålt den. Finn någon du kan gå hem och provnosa hos. Lycka till och kram

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara katter! själv har jag siameser men älskar sphynxen med =)

    SvaraRadera
  4. Fia: Ja de är alldeles, alldeles ljuvliga. Siameskatten är också en helt underbar personlighet som jag tycker mycket om.

    Må gott, många hälsningar från oss två och fyrbenta

    SvaraRadera